De afgelopen jaren kom je steeds vaker QR-codes tegen. Je ziet zo vooral voorbijkomen op producten en ook in tijdschriften. Ook in bijvoorbeeld bushokjes waar reclame borden hangen kun je vaak een qr code scannen. Iedereen is inmiddels wel bekend met deze code. Het is te vergelijken met een barcode, maar dan toegankelijk voor iedereen. Je kunt deze code gemakkelijk scannen met je telefoon. De QR-code wordt pas gebruikt de laatste jaren maar hij bestond al in 1994. De code is nu pas echt populair geworden en heeft het grotere publiek weten de bereiken. In dit artikel leggen we uit wat een QR-code precies is en voor welke doeleinden deze wordt ingezet. De QR-code wordt voornamelijk gebruikt voor coding and marking op producten. Het is een afkorting van het wordt quick response. Het werkt eigenlijk precies hetzelfde als een barcode, maar er zit wel een verschil tussen. Je hebt namelijk bij een qr code veel keuze waar de code naartoe mag leiden. Dit word bepaalt wanneer iemand de code scant. Het kan leiden naar een domeinnaam, notitie, contactgegevens een URL. Of het leidt naar socialmedia pagina’s zoals twitter Instagram en facebook. Je kunt met een qr code dus veel meer dan met een barcode. Vandaar dat de qr code ook erg populair is geworden. Vooral in het marketing vakgebied wordt de qr code heel vaak gebruikt. Als marketeer wil je je doelgroep op ieder platform kunnen voorzien van informatie. Via een qr code kun je je doelgroep naar deze platformen leiden. De qr code wordt altijd met een speciale qr code printer op een product geplaatst. Deze code kan ook online worden verspreid. Iedereen kan deze code scannen met een telefoon of met een tablet. Tegenwoordig heeft iedereen wel een telefoon in zijn bezit dus het is erg toegankelijk voor de meeste mensen. |
Voor meer info : http://www.faceland.nl |