Binnen bedrijven kunnen er een heleboel takken zijn en afdelingen zijn. belangrijk is dat deze afdelingen goed worden gemanaged. Dit is lang niet altijd het geval in elke bedrijf, waardoor bedrijfsprocessen minder goed verlopen. Hierdoor kan er omzet worden misgelopen en kunnen er klanten naar de concurrent overlopen. Als concurrenten hier goed op inspelen kan dit wel een de kop van jou bedrijf kosten. Belangrijk is dat je als manager praat met de werknemers op de werkvloer. Zorg dat je weet wat er gaande is en zorg dat de medewerkers zich fijn bij je voelen. Je moet een soort team gevoel creëren, want in een team dat goed is afgesteld bereik je veel meer dan met een groep mensen die zich vooral met hun eigen werkzaamheden bezighouden. Je moet de medewerkers zo nu en dan zakelijke coaching om ze weer een motivatie boost te geven, lees hier meer. Het beste is ook om niet een te vertrouwelijke band te krijgen met je medewerkers, dit kan namelijk lastige keuzes nog moeilijker maken. Als je een hele persoonlijke band krijgt met een medewerker is het soms lastig om het zakelijke oogpunt te zien op een bepaalde situatie, dit kan in sommige situaties funest zijn voor het bedrijf. Het bedrijf staat te allen tijde op nummer 1, dit betekent niet dat het menselijke oordeel uit het bedrijf moet worden gehaald omdat dit dan ten koste gaan van het welzijn van de medewerkers. Tijdens reorganisatie is dit soms helemaal moeilijk omdat het dan soms wel eens kan voorkomen dat oude werknemers simpelweg te duur worden en moeten vertrekken. Je moet er dan voor zorgen dat je de juiste keuze maakt voor het bedrijf, natuurlijk moet je er dan wel nog voor zorgen dat die medewerken op een nette en respectvolle manier het bedrijf kan verlaten. Bedrijven leunen immers op de schouders van mensen. Kijk op Carrierepoort voor meer informatie. |
Voor meer info : https://carrierepoort.nl |
