Uw reputatie kan u maken of breken. Dit geldt ook online. Dit geldt zelfs misschien nog wel meer online. Alles op internet is namelijk permanent en valt niet zo maar weg te halen. Het zou zonde zijn als uw bedrijf winst zou mislopen door één negatief review. Vaak zijn reviews helemaal niet representatief. Mensen klagen namelijk sneller dat dat zij reviews geven wanneer als prima naar wens was. Online reputatie management biedt de oplossing door het onderhouden en verbeteren van uw online reputatie. Waarom? Zoals hier boven al vermeld staat, is uw reputatie ontzettend belangrijk. Een slechte reputatie zorgt namelijk voor minder klanten. Dit zorgt weer voor minder inkomsten voor uw bedrijf. Het is daarom belangrijk dat u uw reputatie positief behoudt en wanneer deze toch verslechterd, door bijvoorbeeld een onrepresentatief review, uw reputatie weer verbeterd. Het zou zonde zijn als één negatief bericht uw reputatie verslechterd terwijl het merendeel van uw klanten wel tevreden is. Voor wie? Reputatie management kan voor iedereen handig zijn. Bent u een beginnend bedrijf en wilt u een positieve eerste indruk creëren? Dan is online reputatie management essentieel. Bent u een bedrijf dat al langer bestaat maar door een (onrepresentatief) review wordt belemmerd? Online reputatie management biedt de oplossing. Is uw bedrijf onterecht negatief in het nieuws? Online repuatie management kan uw reputatie herstellen door te focussen op uw positieve aspecten. Hoe werkt het? Er zijn ontzettend veel bedrijven die zich specialiseren in online reputatie management. Bij online reputatie management is search engine optimalisatie een belangrijk aspect. Daarnaast wordt er ook gekeken naar social media websites en online forums. Door middel van onder andere deze aspecten kan uw reputatie worden verbeterd en onderhouden. |
Voor meer info : http://www.managersonline.nl/persberichten/32/laat-uw-online-reputatie-nooit-aan-het-toeval-over.html |