En nog wat meer over socialemediamarketing.


De invloed van thuiswerken op marketing

Dit jaar hebben veel mensen zich moeten aanpassen aan een compleet nieuwe werkomgeving: thuiswerken. Er zijn veel artikelen geschreven over de impact van telewerken op mensen, de bedrijven waarvoor ze werken en onze samenleving als geheel. Ik heb echter niet veel discussie gezien over hoe deze nieuwe werkomgeving het consumentengedrag beïnvloedt en hoe marketeers hun strategieën moeten aanpassen om het goed te maken op zowel de korte als de lange termijn. Hoewel we niet weten hoe lang mensen thuis zullen blijven werken, is het veilig om te zeggen dat zodra de beperkingen zijn opgeheven, sommige bedrijven loyaler zullen zijn aan thuiswerken. Dus voor sommige mensen kan dit op de lange termijn inderdaad het nieuwe normaal worden. Hoe zal dit echter het werk van marketeers beïnvloeden?

Werk versus persoonlijke tijd

Het dagelijkse pendelen van mensen van en naar het werk versterkte het concept van de 8-5 werkdag, en marketeers hadden een ruw idee van waar hun publiek zich tijdens werkuren bevond. Als mensen vanuit huis werken, moeten marketeers hier rekening mee houden bij het plannen van marketingcampagnes zoals e-mail. En als mensen tegelijkertijd op kantoor en thuis werken, wat betekent dit dan voor uw marketingstrategie?

Verlangen naar sociale activiteit

Hoewel veel mensen genieten van de voordelen van thuiswerken, kunnen ze ook geen sociale interacties hebben. Communiceren met collega’s via e-mail, Slack of Zoom kan sommige van deze sociale aspecten vervangen, maar vele zijn niet genoeg. En dit is een geweldige kans voor bedrijven om via hun marketingprogramma’s een grotere betrokkenheid bij hun publiek te helpen verzekeren. Of het nu gaat om interactieve wedstrijden, virtuele netwerkevenementen of andere interactieve communicatie met uw publiek.

Digitaal eerst

Met de opkomst van e-commerce hebben consumenten steeds meer vertrouwen gekregen in het nemen van online aankoopbeslissingen. Met een toenemend aantal mensen dat werkt en meer tijd thuis doorbrengt, lijkt deze trend alleen maar sterker te worden. Voor veel adverteerders is dit een geweldige kans om het grootste deel van hun bedrijf online te verplaatsen. Marketing en communicatie gericht op deze consumenten zullen zeker ook online volgen.

Welke invloed heeft COVID-19 op PR in de gezondheidszorg?

Het is voor niemand nieuws dat COVID-19 voor onvoorstelbare spanningen in de gezondheidszorg heeft gezorgd. De media en sociale platforms staan ​​vol met verhalen over hoe gezondheidswerkers de klok rond werken en hun leven riskeren om de pandemie het hoofd te bieden. Naast de dagelijkse strijd werken onderzoekers er hard aan om een ​​vaccin te ontwikkelen dat de wereld enorme verlichting kan brengen. Dus wat betekent dit allemaal voor PR in de gezondheidszorg? De belangrijkste rol van bedrijven in de gezondheidszorg, of het nu gaat om farmaceutische of medische technologie, en hun PR-professionals is om patiënten uit te leggen hoe ze doorlopend toegang hebben tot hun medic**nen.

De pandemie heeft geleid tot een dramatische toename van telegeneeskunde, waarvan Emma Thompson voorspelt dat het de grootste gezondheidstrend ter wereld zal worden. Telegeneeskunde betekent de verspreiding van medische diensten en informatie via digitale platforms. Bij een aandoening als diabetes kunnen patiënten bijvoorbeeld thuis voortdurend hun bloedsuikerspiegels controleren en kunnen hun doktoren registreren, volgen en aanbevelingen doen.

De grootste uitdaging voor de gezondheidszorg is ervoor te zorgen dat organisaties, patiënten en artsen met elkaar kunnen communiceren. Maar in een pandemie-tijdperk, of zelfs in de komende jaren, zullen grote medische gebeurtenissen niet mogelijk zijn. Daarom moeten marketeers ervan overtuigd zijn dat hun berichten de mensen bereiken die ze echt nodig hebben. Een andere belangrijke ontwikkeling is de opkomst van digitale mediaplatforms. Zorgbedrijven zijn op zoek naar manieren om webinars te hosten of andere digitale media te gebruiken om te communiceren met hun publiek en belanghebbenden.

Niet alle categorieën zijn gelijk gemaakt als het gaat om de relatie tussen een klant en een PR-bureau

In elke relatie beoordeelt de ene partner zichzelf aanzienlijk beter dan de andere. Uiteindelijk kan deze perceptiekloof uitgroeien tot grote misverstanden die uiteindelijk het vertrouwen en de transparantie ondermijnen – die allemaal een negatieve invloed hebben op de prestaties. Volgens een rapport van Aprais variëren de mogelijkheden voor marketingoptimalisatie per categorie, waarbij de categorie persoonlijke verzorging het grootste potentieel voor verbetering laat zien.

De simpele handeling van het uitvoeren van een gedisciplineerde beoordeling van de relatie tussen klant en bureau kan leiden tot een verhoogde productiviteit. Het is ook duidelijk dat “goede klanten” betere resultaten halen uit hun bureaus. Omgekeerd behalen “slechte klanten” ondergemiddelde resultaten van hun bureaus. Met andere woorden, klanten krijgen de bureaus die ze verdienen. Bovendien laat de analyse van Effie Award Winners zien dat de beste relatie tussen klant en PR-bureau resulteert in de beste advertentiekwaliteit.

Het heden en de toekomst van social media marketing

Uit een enquête van Morning Consult uit 2019 bleek dat millennials en generatie Z eerder een product kopen wanneer het wordt aanbevolen door iemand die bekend is met het product, het merk of de branche. Dit is relevant omdat deze twee generaties de komende twee decennia het grootste deel van de consumenten zullen uitmaken. Een ander onderzoek door Oracle wees uit dat deze twee groepen nog steeds veel meer vertrouwen op het advies van vrienden, familie en collega’s dan influencers of andere consumenten op internet. Hoe kunnen we onze social media-strategie aanpassen zodat deze de grootste impact heeft?

Om te verlichten, niet om vijandig te staan

Het is belangrijker dan ooit om de markt te ondersteunen door echte en feitelijke ondersteuningsinformatie te verstrekken. Word vriend door uw bedrijf te promoten, niet alleen door negatieve gedachten te verspreiden. Als u dat doet, krijgt u meer vertrouwen in uzelf, en degenen die u volgen, zullen een persoonlijke band met u voelen.

Kwaliteitsinhoud trekt kwaliteitsklanten aan

Hoe hoger de kwaliteit van uw inhoud, hoe groter de kans dat u leads converteert die eruit worden gegenereerd. Sociale media hebben ons allemaal zorgen gemaakt over likes en views, maar de waarheid is dat degenen die hier het meeste succes hebben, eigenlijk een kleiner publiek trekken.

De boodschap moet toegankelijk en begrijpelijk zijn

Uit rapporten blijkt dat mensen tijdens de pandemie veel meer gebruik gingen maken van sociale media. Goed nieuws voor onze merken, toch? Uit een analyse van HubSpot bleek dat Instagram-video’s van ongeveer 26 seconden de meeste betrokkenheid kregen. Wees duidelijk in uw berichten en blijf communiceren in duidelijke, beknopte en precieze bewoordingen om uw oproep tot actie zo duidelijk mogelijk te houden.

Neem contact met ons op en we bespreken verschillende mogelijkheden.

E-mail: info@webdevelopmentapp.com

BE: +32 499 41 46 24

Franklin Rooseveltplaats 12, 2060 Antwerpen, Belgie

webdesign bureau

https://webdevelopmentapp.com/nl/