Verschillende soorten schrijvers

Als je gaat tekstschrijven en hier je beroep van besluit te maken heb je veel mogelijkheden. Of je nu freelance tekstschrijver of voor een baas werkt, er is altijd wel een soort schrijfwerk dat jou het beste af zal gaan. Maar hoe maak je een keuze? Wat zijn momenteel de meest voorkomende soorten banen voor tekstschrijvers en wat moet je er voor vaardigheden voor hebben?

 

Content marketeer

Misschien denk je bij het horen van het begrip content automatisch aan tekstuele content. Logisch, je bent immers een tekstschrijver. Toch gaat het om veel meer dan alleen schrijfwerk wanneer je als content marketeer aan de slag gaat. Content marketing is een heel breed begrip. In dit spectrum speelt ook tekst zeker een grote rol, maar je houdt je met veel meer zaken bezig. Ook audiovisuele aspecten zijn belangrijk, want dit kan voor de klant erg informatief zijn.  Wanneer jij dus erg veelzijdig bent en alle mogelijke vormen van inhoud interessant vindt, is content marketing voor jou een goede keuze.

 

SEO webteksten Sommige tekstschrijvers kiezen ervoor om zich te focussen op het schrijven van SEO-teksten. Geen vreemde keuze, er is veel behoefte aan schrijvers met gedegen kennis van SEO. Wanneer een website door klanten niet of niet voldoende wordt gevonden is dit een groot probleem. Daarom kan het werk van een SEO-tekstschrijver heel fijn zijn, want je bereikt er goed meetbaar commercieel resultaat mee wanneer je je werk goed doet. Wanneer jij je graag ergens in vastbijt en verantwoordelijk wil zijn voor een betere vindbaarheid van de website van de klant is dit werk heel geschikt voor jou.

 

Social Media

Teksten schrijven die geschikt zijn voor Social Media is moeilijk. Zeker niet iedereen kan dit! Kijk maar naar Twitter-berichten bijvoorbeeld. In maximaal 280 tekens moet je meteen tot de kern van de tekst kunnen komen. Met dagelijks ruim 500 miljoen tweets wereldwijd moet je weten wat je doet om op te vallen. Een goede Social Media-tekstschrijver zorgt voor een sterkte virtuele aanwezigheid. Mits goed uitgevoerd kan dit een breed effect hebben. Met zo weinig mogelijk woorden een klant tot actie aan kunnen zetten is moeilijk, maar als jij dit onder de knie hebt kun je hier zeker veel werk in vinden.

 

 

Voor meer info : https://www.textmakelaar.nl/