We kunnen het niet genoeg benadrukken. Eén van de sleutels tot het behalen van succes in retail is meer datagedreven te zijn. Het goede nieuws is dat veel spelers in de markt het belang van data al hebben ingezien. Dat gezegd hebbende, vertellen cijfers alleen niet het hele verhaal. Veel retailers zijn begonnen met het verzamelen van inzichten in hun winkel en de klant, maar weten niet wat ze er vervolgens mee moeten doen. Dus hoewel veel verkopers data verzamelen, gebruiken de meesten deze niet effectief. Data hebben het potentieel om echte differentiatie te stimuleren, maar alleen als retailers over de juiste tools beschikken om het meeste uit dit unieke bezit te halen. Om zinvolle inzichten te krijgen, moeten de data op een gebruiksvriendelijke manier worden gepresenteerd. In sommige gevallen moet je mogelijk zelfs meerdere data bronnen en statistieken met elkaar verbinden om actiestappen te verzamelen die je kunnen helpen verbeteren. Hoe kun je dat bereiken? Twee woorden: Retail Analytics. Retail Analytics geven niet alleen een breed begrip van wat er gaande is in jouw winkel, maar laten ook zien hoe je de verzamelde data optimaal kunt gebruiken om je winkel te optimaliseren. We weten natuurlijk dat datagedreven zijn makkelijker gezegd is dan gedaan. Daarom hebben we wat nuttige informatie verzameld over hoe je klantdata kunt gaan gebruiken als strategisch voordeel. Wat is Retail Analytics?Retail Analytics verwijst naar de processen en technieken die door bedrijven worden gebruikt om data te ontdekken, verzamelen en analyseren. De verstrekte data spelen een cruciale rol in vrijwel elk gebied van een retailbedrijf: van marketing en verkoop tot voorraadbeheer en operaties. Simpel gezegd: als je vertrouwt op Retail Analytics in plaats van giswerk, kun je slimmere beslissingen nemen voor hogere omzet, betere klanttevredenheid en een betere performance in het algemeen. Begin met de juiste toolsMogelijk ondervind je problemen met jouw datagedreven inspanningen, omdat je niet over de juiste tools beschikt om informatie te verzamelen en te benutten. PFM Footfall Intelligence kan je verbinden met de juiste tools waarmee je het gedrag van bezoekers op jouw locatie beter zal begrijpen en ze op de meest winstgevende manier door de klantreis kunt begeleiden. Met alle technologieën die tegenwoordig beschikbaar zijn, kan PFM Footfall Intelligence alle beschikbare datastromen verwerken, analyseren en weergeven. Dit alles zodat je een uitgebreider beeld krijgt van jouw winkelprestaties en hoe je de winkelervaring van jouw bezoekers kunt verbeteren. Retail Analytics geven je een competitief voordeelEr is geen twijfel mogelijk dat de juiste data in deze tijd ongelooflijk waardevol zijn. Het is geen wonder dat het citaat ‘data zijn de nieuwe olie’ de afgelopen jaren aan populariteit heeft gewonnen. Het is echter belangrijk op te merken dat gegevens op zichzelf je niet veel opleveren. Om echt waarde uit jouw data te halen, moet je over de juiste Retail Analytics tools beschikken en leren hoe je deze correct kunt gebruiken voor jouw locatie. |
