Markering

Coding and marking is vandaag de dag belangrijker dan ooit tevoren. Het internet heeft namelijk een aardsschok teweeg gebracht in het gehele proces van verkoop van producten. Zo hebben Nederlandse consumenten in het eerste half jaar van 2014 ruim 53 miljoen aankopen via internet gedaan, met een totale omzet van 6,58 miljard euro. De verwachting is dat dit alleen nog maar meer zal stijgen want steeds meer mensen gaan de voordelen van online winkelen inzien. In tegenstelling tot aankopen in fysieke winkels is online winkelen niet tijd en plaatsgebonden. Juist dat aspect van online winkelen trekt consumenten zo aan. Het leven van de meeste mensen wordt namelijk steeds drukker en drukker. Wat is er dan makkelijker om dat boek in de treinreis terug naar huis te bestellen?

Doordat het aantal online verkopen steeds maar blijft groeien worden er ook steeds meer producten door ondernemers in pakketten naar consumenten verstuurd. Consumenten willen echter graag ook op de hoogte blijven van de status van het pakket. Coderen en markeren wordt dus ook steeds belangrijker. Elke keer als een pakket in een nieuw magazijn of opslagdepot komt dient een code gescand te worden en kan de consument de status van zijn pakket inzien. Die codes dienen echter wel allemaal geprint te worden op de verpakkingen.  Nu kan een ondernemer ervoor kiezen om dit proces uit te besteden maar hij kan er ook voor kiezen dit proces van coderen en markeren in eigen beheer te nemen.  Hiervoor dient een ondernemer een code printer aan te schaffen bij een industriële onderneming. Welk soort printer hangt er grotendeels van af welk soort codes er op de verpakkingen geprint dient te worden. Moeten er bijvoorbeeld QR codes geprint worden dan is de aanschaf van een QR code printer noodzakelijk. Het is in ieder geval duidelijk dat ondernemers met een online winkel steeds vaker voor dit soort keuzes staan.

Voor meer info : http://www.kba-metronic.com/nl/