Als je het hebt over zoekmachine marketing kun je dit opdelen in twee verschillende soorten. Je hebt zoekmachine optimalisatie en zoekmachine adverteren, oftewel SEO en SEA. EenGoogle Ads specialist valt onder SEA. Een google Ads specialist adverteert namelijk, en wanneer je adverteert kost dit geld. Wat een groot voordeel is van adverteren via google Ads is dat je doelgericht kan adverteren. Je kan namelijk erg specifiek adverteren op een bepaalde doelgroep. Op deze manier weet je dat je product of dienst onder de juiste doelgroep word gebracht. Een goede google Ads specialist haalt het optimale uit uw marketingbudget. Zelf Google Ads maken Je zou ervoor kunnen kiezen om zelf Google Ads te maken. Je moet dan wel in je achterhoofd houden dat dit niet zo gedaan is. Je moet daadwerkelijk weten wat je doet. Als je zomaar een Ad gaat maken terwijl je niet goed weet wie je doelgroep is en zomaar zoekwoorden gebruikt zonder er onderzoek naar te doen maakt je advertentie geen grote kans van slagen. Je zal goed onderzoek moeten doen naar wie je doelgroep is en je zal een zoekwoordenonderzoek moeten gaan doen. Dit gaat veel tijd kosten en waarschijnlijk zal je campagne nog steeds niet optimaal zijn. Google Ads uitbesteden Je kunt kiezen voorGoogle Ads uitbesteden aan een Google Ads specialist. Ja dit kost extra geld, dat klopt. Maar het voordeel is dat een Google Ads specialist weet wat hij doet door jarenlange ervaring. De specialist haalt het maximale uit uw marketingbudget waardoor u meer omzet zal behalen en dan haal je deze investering er dik uit. U kunt samen met de Google Ads specialist bepalen wat uw budget per dag is. Hoe groter het budget is hoe meer omzet u hoogstwaarschijnlijk zal behalen. |